Weer thuis!

10 juli 2018 - Genemuiden, Nederland

Dag lieve allemaal,

Het is eindelijk zo ver, wij zijn weer thuis! We zijn zo ongelofelijk blij om weer in Nederland te zijn en het is echt onbeschrijfelijk hoe het was om iedereen weer te zien. Echt geweldig. We voelen ons weer helemaal op onze plek. We hebben een fantastisch half jaar achter de rug wat jullie allemaal een klein beetje hebben kunnen volgen op deze blog. Want onze belevenissen echt op papier krijgen, wat we proeven, ruiken, voelen, dat is niet in woorden uit te drukken. Al hebben we het natuurlijk geprobeerd. We mochten zoveel ervaren en meemaken, dat maakt ons tot twee enorm dankbare mensen. En bovenal: onder al die landen die we hebben gezien, is er niet één zoals Nederland.

Zijn we veranderd? Een vraag die inmiddels al een aantal keer is gesteld. Het antwoord daarop vonden we lastig maar de afgelopen dagen merken we dat we anders zijn. We zijn wat makkelijker in bepaalde dingen, iets relaxter en minder georganiseerd. Wat vandaag niet kan, komt morgen wel. En we zijn voortdurend blij om thuis te zijn. En dankbaar. Ons voornemen is om te blijven beseffen hoe goed wij het hier hebben. Hoe we ons soms druk maken om niks. Dit zijn natuurlijk onze gevoelens van de laatste week, de kans is groot dat we weer snel worden “opgezogen” in de Nederlandse cultuur en standaarden. En dat is niet erg, maar we hopen dat we dit altijd in ons achterhoofd blijven houden.

Wat was nu het allermooiste? Nog zo’n veel gestelde vraag. Weer zo’n lastige. Maar ons antwoord hierop is vrij duidelijk, want geen enkel land is te vergelijken met een ander! Zo vinden we qua cultuur Vietnam het mooiste land, lieve en hartelijke mensen. Qua natuur en landschappen staat Nieuw-Zeeland op nr. 1. Voor wat betreft de stranden zijn we weer helemaal gek van Fiji. En het dierenrijk en de jungle in Costa Rica is ongekend. Het beste eten vonden we weer in Thailand. En ja, in New York, daar kon alles! Dus een hoogtepunt uitkiezen is eigenlijk geen doen, alles bij elkaar maakte het tot een onvergetelijke ervaring!

Trouwens, nog even over New York, we schreven in de vorige blog dat we jullie hier alles over zouden vertellen. Wat een week was dat! Dit kunnen we het best omschrijven als de eindknaller van onze reis. We hebben enorm genoten. We hebben van alles gegeten (ja, dat was de hele reis wel een belangrijk dingetje, haha), mooie dingen gezien en gedaan, geshopt, alles waar we maar zin in hadden. Heerlijk. We zijn heel blij dat we met zo’n toffe week onze reis hebben afgesloten. We kunnen er lang over zijn, maar eigenlijk laten we dit keer onze foto’s voor zich spreken ;) En uiteraard komt er nog een filmpje voor de mensen die in de mailinglijst staan!

We mogen blij zijn dat alles zo goed is verlopen. We hebben geen hele nare dingen meegemaakt, ons nooit echt onveilig gevoeld of bijvoorbeeld enorm opgelicht geweest. En het allerbelangrijkste is dat we gezond zijn gebleven en dat geldt natuurlijk ook voor iedereen thuis! De laatste paar weken hadden we het wel wat moeilijker, we verlangden steeds meer naar huis. Maar juist dat is op een bepaalde manier ook fijn, dat er redenen zijn waarvoor we naar huis willen. En het hoort erbij. We zijn trots dat we het hebben volgehouden, het maakte het nog fijner om thuis te komen! En zoals de meesten wel weten, we konden meteen onze nieuwe woning intrekken: PERFECT! Hiervoor bijzonder veel dank aan onze ouders en schoonouders die dit hebben gerealiseerd! Dat hadden we niet durven dromen… Het is prachtig geworden en we voelen ons meteen helemaal thuis.

Wie had een jaar geleden gedacht dat het allemaal zo zou gaan!? We zijn benieuwd wat ons volgende avontuur zal worden…

Iedereen bedankt voor het volgen en de leuke reacties! Het was genieten met jullie.

PS. En nog zo’n les die we geleerd hebben: Het regent in Nederland ECHT niet veel. En ook niet hard! Geloof ons!

PPS. Mocht je nu onze blogs hebben gelezen en nog vragen hebben, of tips willen over wat dan ook, vraag het ons gerust! We raken er natuurlijk nooit over uitgepraat en vertellen je graag alles over het hoe en wat van de landen of zo’n wereldreis. We raden het iedereen ten zeerste aan, dus bij twijfel: DOEN!

1. Melanie:
    10 juli 2018
    Heel gaaf lieverds! Maar zo blij dat jullie terug zijn 😘
  2. Esmee:
    Mooie afsluiter ;) Mooier om weer hier te zijn.. #HAPPY
  3. Aly:
    10 juli 2018
    Jullie prachtige filmpjes meerdere keren bekeken en elke keer kwamen er meer vragen bij.
    Als jullie voor de oma's ( die alles niet zo snel meer snappen) het komend jaar nou eens een hele Filmmiddag uittrekken om uitleg te geven, dan zorg ik voor een hapje en drankje en maken we er een gezellig feestje van.
    Ook andere vragenstellers natuurlijk van harte welkom.
  4. Sjermo:
    10 juli 2018
    Fijn dat jullie weer gezond terug zijn. Lekker eerste biertje weer gedronken Wouter. 🍺🍺
  5. Alet:
    10 juli 2018
    We tellen onze zegeningen en dat jullie weer veilig thuis zijn is er één van!
  6. Germa vd Wetering:
    10 juli 2018
    Hoe wonderlijk, zo gaaf al die schitterende plekken. Wat een schat aan bijzondere momenten dragen jullie nu mee.
  7. Derek:
    10 juli 2018
    So much fun hanging out! We are so glad you visited. See you soon!
  8. Carolien:
    10 juli 2018
    Genoten van jullie verhalen en foto's! Welcome home!