Nog 2 weken te gaan!

23 december 2017 - Genemuiden, Nederland

Het begint al lekker dichtbij te komen. Nog 2 weken, we zijn er helemaal klaar voor. Allebei nog 2 dagen werken. Ook hebben we vrijwel alle spullen in huis. Nathalie werd zelfs vorige week zaterdag verrast met een dagje uit met vriendinnen! Ja, dan begint het wel echt dichtbij te komen. Komende tijd zullen we de meeste familie en vrienden nog zien tijdens de feestdagen en dan ook een soort van afscheid nemen. Ook hebben er al behoorlijk wat mensen zich aangemeld voor de mailinglijst, heel leuk! We zullen denk ik toch wel minstens ongeveer elke 2 weken waarschijnlijk misschien iets posten. Oké, grapje, eens per 2 weken wordt het streven!

Voorafgaand aan de reis zijn er toch vaak vragen waar we zelf ook veel over nadenken. Wat bezielt jullie? Waar haal je het lef vandaan? Of: Hoe verzin je het? Een beetje gekheid maar je begrijpt vast wat we bedoelen, want: WAAROM? Tijd voor antwoorden en een stukje zelfreflectie ;p

• We kregen de kans. Of tenminste, we zagen een kans. Nadat we in Nieuw-Zeeland zijn geweest (precies 1 jaar geleden alweer!) is onze bucketlist alleen maar langer geworden. Het reizen vonden we zo geweldig, lekker leven uit je kofferbak, wakker worden als het licht wordt, gaan waar je wil... En vooral genieten van mooie natuur en cultuur. Natuurlijk denken we soms: waar zijn we aan begonnen? Maar de angst dat we spijt krijgen als we dit niet zouden doen, is vele malen groter! En ach, zonder risico's kom je ook niet veel verder .
  • Weg van routine en verplichtingen. Niet dat ons huidige leven ons niet bevalt, integendeel. Maar we vragen ons wel af hoe we buiten die vertrouwde omgeving zijn. Hoe flexibel zijn we nu echt in bepaalde situaties. En we denken ook, dat je door zo’n reis gaat waarderen wat je thuis hebt. Dat we door zo'n reis en de belevenissen door een andere bril gaan kijken naar de dingen in Nederland. En natuurlijk het besef van wat een ongelofelijke lucky bastards we zijn.
  • Het avontuur dat trekt ons. Uit onze “comfortzone” zoals ze dat noemen. Hoe gaan we om met onbekende situaties? Nieuwe ervaringen, andere dingen dan we gewend zijn. En het lijkt ons ook mooi om dit samen te beleven en met elkaar te delen.

Conclusie: Quarterlife crisis?

1. Sjermo:
    23 december 2017
    Mooi om te volgen. Top. Tot maandag 👍👍
  2. Ingrid:
    24 december 2017
    Jullie gaan een super ervaring meemaken, pakt niemand jullie meer af! Leuk mee te mogen lezen 😊
  3. Catharina blokzijl:
    24 december 2017
    Geweldig dat je dit mag beleven.kijk naar ieder dorp of stad en land naar kunst,en,coltuur en gewoontes.kijken .Je word er rijker van (niet in geld) maar inzicht.oma Blokzijl.
  4. Wout Visscher:
    24 december 2017
    Fijne vakantie geniet ervan met zn tweeen
  5. Alet:
    24 december 2017
    Mooi gezegd/geschreven! (Doen jullie dat ook samen???)
  6. Margriet:
    24 december 2017
    Goede voorbereiding gewenst en heel veel plezier en genieten.
  7. Aly:
    24 december 2017
    Sjonge wat ben ik trots op jullie!!!
    Hoe zeggen ze dat ook weer? 'Niet l..... , maar poetsen!' wat zoveel betekent als niet kletsen, maar DOEN!
  8. Carolien:
    27 december 2017
    Ik kijk nu al uit naar jullie verhalen!
    Pas goed op elkaar en geniet van alle mooie dingen en plekken die jullie gaan zien en bezoeken.
    Be blessed!
  9. Ed de Groot:
    3 januari 2018
    Ik wens jullie een mooie en leerzame reis!