Het einde van 8 weken NZ

28 april 2018 - Masterton, Nieuw-Zeeland

Lieve volgers van onze blog,

Zoals de titel al luidt, het einde van onze rondreis door Nieuw-Zeeland is helaas aangebroken. Op het moment dat we deze blog schrijven zitten we zelfs in het vliegtuig dat ergens boven de Pacifische Oceaan hangt. Maar wat hebben we nog enorm kunnen genieten van Nieuw-Zeeland!

Na Rotorua zijn we naar Mount Maunganui gegaan, een stadje op een schiereiland en op het uiteinde daarvan een berg: Mount Maunganui. Het was een gezellig plaatsje en er waren veel mooie wandelingen rondom de berg. De eerste dag gingen we naar de top waar we de regenboog over de stad zagen. Het was erg wisselend weer maar dat zorgt dus soms voor prachtige uitzichten! Ook de volgende dag zijn we voor dag en dauw weer de berg op gegaan, dit keer om de zonsopkomst te bekijken. Dus we moesten er echt om kwart over 5 uit, maar het was het wel waard! Heel mooi om de zon op te zien komen.

We reden verder naar de provincie Coromandel, waar bekende plekken zijn te vinden. Onze eerste stop was the Cathedral Cove. Het was in ieder geval prachtig weer, maar er was ook schoolvakantie. Dus het was superdruk helaas. Gelukkig was het wel erg mooi om te zien! Hierna gingen we naar Hot Water Beach, dat ligt dicht bij the Cathedral Cove. Op dit strand kun je een gat graven en dan vult het gat zich met heet water. Dat komt door een thermische bron onder het strand dat het water opwarmt. En goed ook trouwens, want het was op sommige plekken gewoon gigantisch heet! Haha, een leuke belevenis. Toen het vloed werd, werden we onze zelfgemaakte hottub uitgejaagd, want toen werd het snel koud. Overigens wel weer heel druk.

We hadden best wat tijd over in onze planning (oké dat is bluffen, we hadden geen planning maar goed, haha). Anyway, we besloten om toch naar Auckland te gaan, de grootste stad van Nieuw-Zeeland. Hier waren we vorig jaar ook, en in de eerste instantie waren we niet van plan om hier heen te gaan maar bij nader inzien leek ons de omgeving van Auckland ook wel erg leuk. We zijn naar Rangitoto Island geweest, een eiland naast Auckland. Dit eiland is pas 200 jaar geleden ontstaan door een vulkaanuitbarsting, dus er waren prachtige wandelingen te doen over vulkanische grond. Uiteraard hebben we ook even in het centrum zelf doorgebracht. Verder ligt aan de andere kant van Auckland Piha, met een mooi strand en een leuke waterval die we hebben bezocht, zie de foto’s.

Vanaf Auckland zijn we verder gereden naar New Plymouth, een stadje aan de voet van de Taranaki (hoogste berg van het Noordereiland). Trouwens wel met een overnachting tussendoor, in de buurt van Hamilton. Onderweg vanuit Hamilton naar New Plymouth kwamen we the Three Sisters tegen. Die heb je dus niet alleen in the Blue Mountains, maar blijkbaar ook in Nieuw-Zeeland! We hadden hier nog nooit van gehoord of gelezen dus het was puur toeval, maar het was echt fantastisch! Geweldig mooie rotsformaties stonden in de zee. Heel leuk. We moesten er wel een klein stukje voor door het water. Maar de terugweg was het inmiddels behoorlijk vloed geworden, dat maakte het een stuk lastiger! Haha, maar we hebben het gered. Typisch Nieuw-Zeeland, je loopt zomaar tegen prachtige natuurverschijnselen op. En in tegenstelling tot the Cathedral Cove, was hier bijna niemand te bekennen.

Waar waren we gebleven… oja: Taranaki! Die stond zeker nog op ons lijstje om te beklimmen. We hebben inmiddels wel wat ervaring dus we zagen het positief in om de top te halen. Maar omdat het niet zonder risico’s is, hebben we ons eerst laten informeren bij het informatiecentrum. Helaas kregen we te horen dat het zeer werd afgeraden om de top op te gaan omdat er al te veel sneeuw was gevallen en veel ijs ligt. Dat was balen! Maar toen we zagen dat het bovenop -10 graden was, was het voor ons duidelijk dat het hem niet ging worden. Maar niet getreurd, er waren genoeg andere tracks die we nog konden lopen. Het was stralend weer de dag ervoor, wat ook is te zien op de foto. Maar op de dag van onze hike was het helemaal bewolkt. Het weer is hier soms zo onvoorspelbaar… Dus geen mooie uitzichten maar gelukkig hebben we desondanks mooie wandelingen kunnen maken. Op een bepaalde hoogte konden we lekker opwarmen in een van de berghutten waar de houtkachel brandde. Hier hebben we onze lunch opgegeten en teruggelopen.

Inmiddels liep onze tijd voor Nieuw-Zeeland zo langzamerhand op het einde. We hadden nog een paar dagen en daarom zijn we naar Whanganui gegaan waar we op bezoek zijn geweest bij een Nederlands geëmigreerd echtpaar dat we via onze familie kenden. Ze hadden ons uitgenodigd (ook voor de nacht) dus hebben we gezellig wat tijd met hen doorgebracht. Vervolgens ging de laatste rit naar Masterton/Carterton waar we nog 2 dagen op onze achterneefjes en –nichtje hebben gepast en de reis hebben afgerond. Het waren leuke dagen, met als afsluiter een gezellige BBQ met de hele (Nieuw-Zeelandse) familie!

De blog is dit keer iets eerder, we weten niet of we straks op alle eilanden wel wifi hebben. We gaan lekker genieten op Fiji en met de volgende blog praten we jullie daarover bij! Voor nu hebben we nog wat foto’s toegevoegd. De film van het Noordereiland is bijna klaar, dus diegene die is ingeschreven voor de mailinglijst krijgen binnenkort de link hiervan!

Liefs van ons

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Tilly:
    28 april 2018
    Mooi verhaal weer Wouter en Nathalie! En de foto’s zijn prachtig. Nu op naar het volgende avontuur, geniet ervan!
  2. Mirjam:
    Gaaaaaaf
  3. Anoniem:
    28 april 2018
    Sneeuw en ijs zijn we natuurlijk ook niet meer gewend in Nederland:-). Veel plezier op Fiji
  4. Elzard:
    28 april 2018
    Prachtig verhaal weer! Geniet in Fiji.
  5. Aly:
    28 april 2018
    Wat een mooi verhaal, wat een prachtige foto's, wat een schitterend stel ...!!!
  6. Sjermo:
    Fantastisch. Geniet van jullie reis op de Fiji eilanden. Super

Groet Sjermo
  7. Esmee:
    Super! Veel plezier op Fiji 😎😏😍
  8. Ruth:
    29 april 2018
    Wat een mooie foto's weer. En als ik het zo lees weer een mooie tijd in NZ gehad. Op naar de volgende bestemming. Goeie reis verder! :D
  9. Bert-Jan:
    29 april 2018
    Lekker en geniet nog ff daar
  10. Ria:
    1 mei 2018
    Mooi verhaal en prachtige fotos weer
  11. Carolien:
    8 mei 2018
    Geweldig! Op naar het volgende avontuur!