Van Thai naar Aussie

5 maart 2018 - Sydney, Australië

Lieve allemaal,

Leuk dat jullie onze blog weer lezen. Het is tijd voor een update van… week 7&8! Wat gaat het toch snel. Maar we hebben weer genoeg te vertellen. De laatste week in Thailand was misschien wel de mooiste week. We waren in Chiang Mai, wat wij een prachtige stad vonden. Het is zo gezellig en knus, mooie marktjes, een leuk oud centrum en een ontzettend fijne sfeer. En we hadden ook een leuk hostel, dat helpt ook.

Een leuke ervaring was de Thaise massage. Zoiets dat je gedaan moet hebben wanneer je in Thailand bent, dus wij “moesten” er ook aan geloven. We hadden een goede massagesalon opgezocht en we waren wel een uur onder zeil. We vonden het… uhm, zoals het eten: PITTIG! Haha. Achteraf bleek dat we eigenlijk hadden moeten aangeven dat we het een beetje kalm aan wilden doen. Maar daar werd niet naar gevraagd dus er werd behoorlijk gekneed (en geknepen). Maar we hebben het er goed vanaf gebracht en konden er achteraf wel om lachen.

Verder hebben we een 2-daagse jungletrekking gedaan met een leuke groep jongeren. Eerst zo’n 4 uur hiken door de jungle, best pittig met dik 30 graden. We kwamen aan bij een klein dorpje, letterlijk in the middle of nowhere, maar waar een grote lieve familie woonde die een hut voor ons ter beschikking hadden. We kregen heerlijk eten en gingen gezellig met elkaar bij het kampvuur zitten. De “douche” was een kraantje met een vat eronder en de wc was (jawel) een gat in de grond. De nacht was uiteraard erg kort maar een hele beleving om in zo’n bamboehut te slapen. Het waaide ’s avonds en aan het begin van de nacht erg hard, dat komt natuurlijk gewoon door de muren en kieren heen. Vanaf een uur of 5 kraaiden de hanen volop en later werd het vuur opgestookt in onze hut om ontbijt te maken. Er volgde weer een hike, dit keer zo’n 2,5 uur en daarna werden we met een bamboevlot in een klein uur een heel stuks stroomafwaarts van een rivier gedropt. Aansluitend werden we naar een olifantenreservaat voor gepensioneerde of bevrijdde olifanten gebracht waar we ze konden verzorgen. Dat was erg leuk! Na de trekking besloten we om met de hele groep nog af te spreken en te gaan eten. We hadden allerlei verschillende Thaise gerechten besteld om met elkaar te delen, heerlijk was het! En erg gezellig.

De laatste drie volle dagen hebben we doorgebracht in ‘the Little Village’, dat is een vakantieverblijf van een Nederlandse man. Hier konden we even heerlijk ontspannen. We hadden de gelegenheid om te zwemmen en te fietsen en we kregen een kookcursus van zijn Thaise vrouw, wat echt fantastisch was om te doen en vooral lekker! Eerst werden we naar de lokale markt gebracht om de ingrediënten in te slaan en daarna maakten we (in chronologische volgorde) Pad Thai, chicken with coconutmilk soup & een green curry. Als dessert hadden we mango with sticky rice. We missen al het heerlijke eten nu al!

Inmiddels zijn we alweer een week in Sydney, wát een prachtige stad! We hadden de toeristenmodus aan, de Lonely Planet op zak en hieruit alle wandelingen afgevinkt. Eentje door het centrum, eentje in Manly; Manly to  the Spit Bridge en eentje naar Bondi Beach; Bondi to Coogee Beach (Coogee spreek je uit als ‘’Koe-djie’’. De Australiërs zijn volgens ons erg trots op hun accent. We moeten alles uitspreken zoals zij, dus het is ook “Bondaai” etc. Dit even tussendoor), alleen hebben wij deze wandeling andersom gelopen zodat we aansluitend heerlijk konden luieren op Bondi Beach. Alle drie trouwens schitterende wandelingen. Vanaf Bondi Beach hadden we een mooi zicht op surfers die golven probeerden te pakken, wat de één overigens beter af ging dan de ander.

Verder zijn we nog 2 dagen naar the Blue Mountains geweest. Hier hebben we drie hikes gedaan: de Grand Canyon Track, de Cliff Top Track en een gedeelte van de Federal Pass inclusief de Giant Stairway. Twee van die hikes waren wel de bedoeling, maar de derde is eigenlijk uit de lucht komen vallen. Dan denken jullie misschien, uit de lucht komen vallen? Ja, soms word je een beetje overmoedig… Het was zo’n prachtige omgeving en mooie natuur, dat we dat laatste stukje ook ff dachten te trotseren. Maar in dat laatste stukje zat ook de Giant Stairway. En die was inderdaad GIANT, het was een trap waar gewoon geen einde aan kwam! We waren dus wel kapot aan het eind. Maar een leuke ervaring was het zeker.

Vandaag reizen we verder naar Nieuw-Zeeland. Hier kijken we enorm naar uit. Een veel gehoorde reactie was: “Daar zijn jullie toch al geweest!?” Nou, dat klopt. Maar dat vonden we echt te kort! We vinden het zo fantastisch om daar weer heen te gaan, dit keer voor ácht weken. En als het aan ons ligt, is het ook zeker niet de laatste keer, haha. We worden eerst door onze familie ontvangen in Wellington en gaan daarna naar het Zuidereiland voor ongeveer 3 weken. Maar tegen die tijd zal er wel weer een blog komen.

Er zijn wat foto’s toegevoegd en er is een filmpje gemaakt van Thailand, degene die in de mailinglijst staan krijgen de link weer toegestuurd. Mocht je de link niet ontvangen maar wil je het filmpje zien, stuur ons gerust een berichtje.

Groetjes van ons & hopelijk hebben jullie kunnen genieten van het schaatsen in Nederland ;)

1. Elzard:
    5 maart 2018
    Wat een mooi verhaal weer, word een beetje jaloers zo! Veel plezier in New Zealand.
  2. Sjermo:
    5 maart 2018
    Hoi Nathalie en Wouter. Gaaf dat jullie ook zoveel doen op de plekken waar jullie komen. Lekker sportief bezig. Geniet ervan.
    Groet Sjermo
  3. Danielle Oosterbroek:
    5 maart 2018
    Super gaaf! Leuk hè die jungle hike en dan slapen bij locals! Geniet van alles!
  4. Wout Visscher:
    5 maart 2018
    Hallo fijn dat jullie zo genieten
    Blijf genieten want het gaat heel snel zo

Groetjes Wout&Roelinka
  5. Ingrid:
    5 maart 2018
    Prachtig verhaal weer, jullie schrijven het zo beeldend op. Geniet van de volgende tijd samen!
    Rub & Ing
  6. Derek:
    6 maart 2018
    More photos!!!!!
  7. Hettie Westendorp:
    7 maart 2018
    Wauw, prachtige foto’s, en mooi verhaal weer. Benieuwd naar het vervolg.........😎
  8. Frits:
    8 maart 2018
    Mooie reis hoor! Leuk om te zien en te lezen wat jullie allemaal doen en meemaken. Fantastische ervaring. Veel plezier in KIWI land.