Van het Zuidereiland naar het Noordereiland

1 april 2018 - Carterton, Nieuw-Zeeland

Hi y’all!

Vanaf hier verder met weer een nieuwe blog. We vermoeden dat ie wat korter wordt dan de vorige. We zijn momenteel namelijk al een ruime week bij familie op het Noordereiland van Nieuw-Zeeland en doen het even rustig aan. Maar goed, eerst terug naar waar we gebleven waren…

Alexandra. Daar was het B&B waar we waren. Wat een lieve mensen! Het was leuk om ze te leren kennen, het waren echte kiwi’s (zo noemen Nieuw-Zeelanders zichzelf). De omgeving was prachtig. We hebben de Roys Peak beklommen bij Wanaka, met nog wat spierpijn van de Ben Lomond Track waren we erg benieuwd hoe het zou gaan. Het weer was in ieder geval erg slecht, de hele weg naar boven heeft het geregend en we zagen niks door de mist. Het was ook behoorlijk aan het waaien, we waren blij dat we goed gekleed waren. Inmiddels weten we wat we moeten aantrekken bij zo’n hike, je doet het een paar keer mis maar daar leer je van. So all good, we bereikten na 8 km de top van 1578 meter hoog. En even eerlijk: er was geen klap aan. En ook nog mistig. Haha, maar we wilden niet klagen want we hadden namelijk wel erg mooi weer met de Ben Lomond. We liepen weer naar beneden en kwamen voorbij het bekende uitzichtpunt. Hier waren we de heenweg ook langs gelopen maar toen zagen we nog niet veel. Maar dit keer begon het wat op te klaren en zag je soms door de wolken het uitzicht. Eventjes later had de wind een groot deel van de wolken weggevaagd en werd het ons duidelijk op wat voor plek we stonden, waaaanzinnig! Het was zo mooi, het was ook bijzonder omdat we het eigenlijk niet meer verwachtten maar dat het opeens wel opklaarde. Prachtig uitzicht op Lake Wanaka. Nou ja, zie de foto’s. We liepen terug en in plaats van de 6 uur dat hiervoor staat, waren wij met onze spierpijn binnen 5 uur weer beneden. Viel dus mee!

Via de Arthur’s Pass en een overnachting tussendoor zijn we naar Takaka gereden. Oftewel Golden Bay in het noorden van het Zuidereiland. Het vorige B&B vonden we zo leuk, en we hadden nog een beetje budget over, dus hadden we er weer een geboekt (Waitapu Springs B&B; een aanrader als je ooit van plan bent daar heen te gaan!). De eigenaren waren 2 Belgen en het was hier erg gezellig. We hebben veel gelachen en ook leuke mensen ontmoet. Het ontbijt was ook geweldig, ze bakten elke dag zelf brood en er zat verder van alles bij, van fruitsalades tot Belgische chocola. Een klein puntje: het regende voortdurend. Dit gebied staat er om bekend dat ze het beste weer hebben van Nieuw-Zeeland, dus we hadden gewoon een beetje pech. Van de Golden Bay niets gezien. We zijn blij dat we vorig jaar bij Abel Tasman National Park waren, een baai verder, dus we weten hoe het ongeveer is. Erg mooi trouwens, dus een beetje jammer was het natuurlijk wel. Maar we doen er niks aan en ach, hopelijk de volgende keer meer zon ;p. Want een volgende keer gaat zeker komen.. Verder hebben we in Takaka nog een mooie wandeling gedaan, alleen waren we drijfnat van de regen toen we terugkwamen. Het mooie was dat ze bij het B&B ook een spa hebben, dus we lieten ons lekker in een hottub zakken en konden de sauna in om op te warmen. Of eigenlijk deden we dit gewoon 3 dagen achter elkaar, dus wederom geen klagen.

Na Takaka gingen we helaas het mooie Zuidereiland verlaten en was het tijd om de ferry naar het Noordereiland te nemen. We verblijven bij familie van Nathalie haar vader en helpen een beetje waar nodig. Zoals in de bakkerij, bij de kippenboerderij, tuinieren waar nodig en/of mensen helpen met verhuizen zoals gisteren. We vervelen ons niet en vinden het fijn om even met andere dingen bezig te zijn dan het reizen en om op één plek te zijn voor 2 weken. We doen leuke dingen met elkaar, zoals naar de rugbywedstrijd kijken, wat wandelingen in de bergen, van alles. Dat zullen we de komende week ook nog doen en vanaf zaterdag of de maandag daarop begint onze rondreis over het Noordereiland. Vandaag Pasen gevierd en ’s middags samen naar Castlepoint geweest, ook erg mooi.

Nou tot zover onze blog, meer hebben we niet te vertellen. We zullen geen 1 april grappen uithalen en jullie melden dat we gaan emigreren…maar de grootste grap is al weer 2 jaar geleden, we zijn 2 jaar getrouwd vandaag! Reden voor een feestje. We trakteren jullie op onze film van het Zuidereiland, dus zorg dat je staat ingeschreven voor de mailinglijst of vraag ons anders naar de link. En zie de foto’s.

See ya! Liefs, ons

1. Esmee:
    Echt gaaf! #jaloers 🙈
  2. Bert-Jan:
    1 april 2018
    Supaaaaah,en van harte gefeliciteerd....neem aan dat er voor ons wat besteld is bij de bakker??
  3. Jantine:
    1 april 2018
    2 jaar alweer❤️❤️!! Van harte gefeliciteerd!!
  4. Elzard:
    1 april 2018
    Mooi verhaal weer, geniet er van. En gefeliciteerd met jullie 2 jarig huwelijk.

Ciao for now
  5. Alet:
    1 april 2018
    Gefeliciteerd met de Liefde en het Leven samen!
  6. Sjermo:
    Gefeliciteerd. Tijd gaat snel. Geniet er van. Top mooi film en foto’s
  7. Ruth:
    2 april 2018
    Wauw, tof hoor jongens!
  8. Aly:
    3 april 2018
    We genieten zo met jullie mee en zijn dankbaar om te zien hoe goed jullie bij elkaar passen.